Grupa IV „Myszki”

Nauczycielki:

Pracownik obsługi:

  • Beata Putkowska

Rok szkolny 2025/2026

Myszki, to grupa dzieci 6-letnich, które właśnie wkroczyły w ostatni, bardzo ważny etap swojej przedszkolnej przygody – przygotowanie do szkoły. Choć to jeszcze przedszkolaki, coraz odważniej stawiają kroki w stronę szkolnych wyzwań – z uśmiechem, pasją i zapałem do odkrywania wszystkiego, co nowe.

W naszej sali codziennie rozbrzmiewa gwar rozmów, śmiechów i dziecięcej ciekawości. „Myszki” z zainteresowaniem uczą się literek i cyferek, ale równie chętnie konstruują rakiety z klocków, wymyślają własne bajki, tropią przyrodnicze zagadki i dzielą się swoimi sukcesami z kolegami i koleżankami, które są żywiołowe, kreatywne i zawsze gotowe na nowe przygody. Każdy dzień to dla nich okazja do odkrywania świata, eksperymentowania i rozwijania swoich talentów. Nasi mali artyści uwielbiają prace plastyczne – farby, kredki, plastelina i kolorowy papier to ich codzienne narzędzia do tworzenia niezwykłych dzieł. Nie boją się mieszać barw, wycinać, lepić i kreować własnych wizji – ich pomysłowość nie zna granic! Z kolei klocki to dla nich nie tylko zabawa, ale sposób na budowanie fascynujących konstrukcji. Zamki, mosty, pojazdy czy całe miasta – mali konstruktorzy z Grupy IV potrafią stworzyć wszystko, co tylko podpowie im wyobraźnia. Budowanie to dla nich nie tylko rozwój zdolności manualnych, ale także lekcja współpracy i planowania. A gdy przychodzi czas na ruch – nie ma miejsca na odpoczynek! Myszki uwielbiają biegać, skakać, tańczyć i gimnastykować się zarówno w sali, jak i na świeżym powietrzu. Każdy skok i każdy obrót to dla nich okazja do radości i doskonalenia sprawności fizycznej.

Termin zebrania organizacyjno-informacyjnego w nowym roku szkolnym:

01.09.2025 r. (poniedziałek) godz. 17.00

Godziny funkcjonowania grupy:

poniedziałek-wtorek 8.00-16.30
środa-piątek 7.30-16.30

Nasz plan dnia:
07:30 – 08:45Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne, inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Praca indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym.
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, ćwiczenia poranne/zabawa ruchowa.
09:00 – 09:30Czynności higieniczne, praca dyżurnych, przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Śniadanie
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie: przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
09:30 – 10:30Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć
Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna, językowa, matematyczna, artystyczna, społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
Sprzątanie sali, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem do ogrodu (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków). Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
10:30 – 11:50Zabawy dowolne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, gry sportowe, wycieczki i spacery, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11:50 – 12:30Przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience.
Obiad
Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnego zachowania się przy stole, kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania się.
12:30 – 14:30Relaks poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, praca indywidualna z dziećmi. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym/spacer, obserwacje przyrodnicze.
Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
14:30 – 15:00Przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
Podwieczorek – kształtowanie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
15:00 – 16:30Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela/zabawy integracyjne/muzyczno-ruchowe, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy tematyczne, własna aktywność dzieci, porządkowanie sali, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
 Nasze zajęcia dodatkowe:

Rytmika – środa godz. 9.30
Gimnastyka korekcyjna – wtorek godz. 9.30
Religia – wtorek godz. 11.30, czwartek godz. 12.30
Zwinne smyki z Ursynowa – poniedziałek godz. 13.30

Indywidualne konsultacje z rodzicami:

pierwszy poniedziałek miesiąca godz. 16.30 (06.10.2025, 03.11.2025, 01.12.2025, 05.01.2026, 02.02.2026, 02.03.2026, 06.04.2026, 04.05.2026, 01.06.2026)

Na prośbę nauczyciela lub rodzica istnieje możliwość indywidualnego spotkania po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

🔊 Przekształcanie Tekstu na Mowę – Wygodne i Dostępne Odsłuchiwanie Treści

Scroll to Top