Grupa III „Sarenki”
nauczycielki:
- Kinga Falęcka – nauczyciel dyplomowany
e-mail: kfalecka@eduwarszawa.pl - Grażyna Zembrzycka- nauczyciel dyplomowany
e-mail: gzembrzycka@eduwarszawa.pl
pomoc nauczyciela:
- Julia Żelazowska
pracownik obsługi:
- Jolanta Łukaszewicz
Rok szkolny 2024/2025
„Sarenki” to grupa pełnych energii pięciolatków, dla których każdy dzień jest nową, ekscytującą przygodą. Ciekawość świata, kreatywność i radość towarzyszą im na każdym kroku. Dzieci uwielbiają odkrywać, eksperymentować i wspólnie bawić się, ucząc się przy tym nowych umiejętności. Mali artyści z zapałem sięgają po farby, kredki, plastelinę i kolorowy papier, tworząc niezwykłe dzieła sztuki. Nie boją się mieszać kolorów, wycinać, lepić i realizować własnych pomysłów – ich wyobraźnia nie zna granic! Ale Sarenki to nie tylko artyści, ale również mali konstruktorzy. Z klocków potrafią wyczarować prawdziwe cuda – zamki, mosty, pojazdy i całe miasta. Każda budowla to dla nich nie tylko świetna zabawa, ale także lekcja planowania, cierpliwości i współpracy. Dzieci uwielbiają także układać puzzle, które rozwijają ich spostrzegawczość i logiczne myślenie. Z radością sięgają po gry planszowe, które nie tylko bawią, ale również uczą – rozwijają koncentrację, strategiczne myślenie i umiejętność współdziałania. A gdy nadchodzi czas na ruch, Sarenki nie zwalniają tempa! Biegają, skaczą, tańczą i gimnastykują się zarówno w sali, jak i na świeżym powietrzu. Każdy skok i każdy obrót to dla nich okazja do radości i rozwijania sprawności fizycznej.
Sarenki to grupa pełna energii, pomysłów i entuzjazmu. Każdy dzień to dla nich nowa przygoda, pełna zabawy, nauki i niezwykłych doświadczeń, które wspólnie przeżywają w radosnej i przyjaznej atmosferze!
Godziny funkcjonowania grupy:
7.00-17.00
Nasz plan dnia:
07:00 – 08:45 | Schodzenie się dzieci. Aktywność odpowiadająca zainteresowaniom dzieci: zabawy tematyczne , konstrukcyjne, plastyczne, praca w małych zespołach, praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, zabawy przy muzyce, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne. |
08:45 – 09:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe i higieniczne. |
09:00 – 09:30 | Śniadanie- kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku, czynności higieniczne. |
09:30 – 11:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o Podstawę Programową.
Własna aktywność dzieci w sali. Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy w ogrodzie przedszkolnym- zabawy ruchowe, sportowe, korzystanie ze sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze. |
11:30 – 12:00 | Przygotowania do obiadu. Czynności higieniczne. |
12:00 – 12:30 | Obiad. Wdrażanie do prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się sztućcami. Czynności higieniczne |
12:30 – 14:30 | Poobiedni odpoczynek: słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Kontynuacja zajęć edukacyjnych inspirowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne. Praca indywidualna, zespołowa. Wspieranie indywidualnego rozwoju dzieci. Zabawy ruchowe. Przygotowania do podwieczorku. Czynności porządkowe i higieniczne. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek, czynności higieniczne. |
15:00 – 17:00 |
Zabawy ruchowe, tematyczne. Swobodna aktywność plastyczna dzieci. Praca w małych grupach. Rozchodzenie się dzieci. |
Nasze zajęcia dodatkowe:
poniedziałek, środa: j. angielski godz. 12.30-13.00
wtorek: rytmika godz. 10.00-10.30
czwartek: gimnastyka korekcyjna 9.30-10.00
Indywidualne konsultacje z rodzicami:
pierwszy wtorek miesiąca godz. 17.00
4.03.2025; 1.04.2025; 6.05.2025; 3.06.2025
Na prośbę nauczyciela i rodzica istnieje możliwość indywidualnego spotkania po wcześniejszym ustaleniu terminu.