Grupa II „Jeżyki”


nauczycielki:

pracownik obsługi:

  • Lucyna Rudnik

Jeżyki to grupa dzieci 4-letnich, które chętnie uczęszczają do przedszkola. Są pogodne, otwarte, ciekawe świata i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć organizowanych przez nauczyciela. Starają się być dla siebie miłe, są wdrażane do szanowania swojej pracy, pracy kolegów i koleżanek, a także dbania o swoją salę, której stanowią integralną część .  Uczą się samodzielności, współdziałania, dokonywania wyborów i dostrzegania możliwości pójścia na kompromis. Mają możliwość popełniania błędów,  ponieważ istotnym elementem uczenia się jest samodzielne poszukiwanie. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą , zajęciami edukacyjnymi  i czasem spędzonym na świeżym powietrzu. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości Jeżyki z łatwością sprostają wszystkim wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu  mamy nadzieję jest dla nich niech czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju – a wszystko to odbywa się poprzez zabawę, która jest kluczem do dziecięcego serca, uśmiechu i udanego dnia.

7.00-17.00

07:00 – 08:45Powitanie dnia w Przedszkolu
Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne, inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Praca indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym.
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, ćwiczenia poranne/zabawa ruchowa.
09:00 – 09:30Czynności higieniczne, praca dyżurnych, przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Śniadanie
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie: przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
09:30 – 10:30Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć
Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna, językowa, matematyczna, artystyczna, społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
Sprzątanie sali, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem do ogrodu (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków).
Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
Zajęcia dodatkowe.
10:30 – 11:50Zabawy dowolne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, gry sportowe, wycieczki i spacery, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze.
11:50 – 12:30Przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience.
Obiad
Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnego zachowania się przy stole, kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania się.
12:30 – 14:45 Relaks poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, praca indywidualna z dziećmi. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym/spacer, obserwacje przyrodnicze.
Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
15:00 – 15:30Przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
Podwieczorek – kształtowanie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
15:30 – 17:00Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela/zabawy integracyjne/muzyczno-ruchowe, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy tematyczne, własna aktywność dzieci, porządkowanie sali, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
Pożegnanie dnia w Przedszkolu

Wtorek: rytmika 9.30-10.00 

 Czwartek: język angielski 9.30-10.00, gimnastyka godz.10.30-11.00

Pierwsze wtorek miesiąca godz. 17.00                     

04.03.2025,  01.04.2025, 06.05.2025, 03.06.2025

Na prośbę nauczyciela lub rodzica istnieje możliwość indywidualnego spotkania po wcześniejszym ustaleniu terminu.

🔊 Przekształcanie Tekstu na Mowę – Wygodne i Dostępne Odsłuchiwanie Treści

Scroll to Top